Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2011

Re: [το νοημα blogspot] Νέο σχόλιο για το Ελγινια απαντηση.

 
 
 
 
Στις 31 Δεκεμβρίου 2010 12:59 π.μ., ο χρήστης Φωτιος (ενα μη Ελληνικο ονομα) <noreply-comment@blogger.com> έγραψε:
Ο/Η Φωτιος (ενα μη Ελληνικο ονομα) άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ελγινια απαντηση":

Πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα αγαπητε κ.ΓΖ και συμφωνω μαζι σας οτι οντως υπαρχουν (ελαχιστες και μικροτατες) τετοιες περιοχες που διατηρουν ακομα και σημερα σε ενα σημαντικο βαθμο το γενετικο υλικο της αρχαιοτητας. Ρωτω ομως τα εξης:

1. Τι ποσοστο του συνολικου "Ελληνικου" πληθυσμου αποτελουν? Θα ελεγα σιγουρα μικροτατο. 0.01%?

2. Τι να πει μια χωρα για το γενετικο της υλικο οταν σε καιρο ειρηνης, με εννομη ταξη και τουλαχιστο φαινομενικα κυριαρχη του χωρου της εχει αποροφησει το 20% του πληθυσμου της σε μη Ελληνες μολις τα τελευταια 20 χρονια? Φαντασου μονο τι εχει γινει τα 2000 τελευταια χρονια συχνα σε συνθηκες χαους και ανομιας με τους κατοικους να μην ξερουν τι εστι Ελλην και ουτε να τους νοιαζει.

3. Το αρχαιο ελληνικο φαινομενο βασιζοταν εν μερει σε μια κοινωνια εντονης ταξικοτητας με μεγαλο αριθμο σκλαβων - αριθμο μεγαλυτερο των πολιτων σε πολλες περιπτωσεις. Οι σκλαβοι αυτοι, με την ισοπεδωση της κοινωνικης στρουκτουρας, αναμιχθηκαν με τους υπολοιπους και εδωσαν ενα πλυθησμο που δεν θα χαρακτηριζοταν "Ελληνικος" απο τον Περικλη, μολις 200-300 χρονια απο τον θανατο του.

4. Περαν ολων αυτων, πολιστισμικα, καμια σχεση. Η νεα Ελλας ειναι το πολιτισμικο αμβλωμα ενος προχειρου και τυχοδιωκτικου εθνο-γκαστρωματος με τερατογεννεσεις αστειες και συναμα επικινδυνες και οδυνηρες. Ο Παπανδρεου ειπε προσφατα οτι η Ελλαδα εγινε το πειραματοζωο της Ευρωπης. Εγω λεω οτι ετσι ξεκινησε και τωρα το τερατοειδες πειραματοζωο, σπαρταρωντας, ειναι με την συριγγα ατροπινης καρφωμενη στην καρδια. Ειναι πολυ αχαρο να γεννιεσαι νεο-Ελληνας!

Συμφωνω μαζι σας οτι το πολιτισμικο ειναι το μεγιστο και δεν πιστευω οτι το γενετικο παιζει σημασια - αλλωστε αυτο λεει και η επιστημη των τελευταιων 30 ετων (δυστυχως ομως καποιοι Ευρωπαιοι διατηρουν βιβλιογραφια 50-ετιας). Ομως, οπως ειπατε και εσεις, εκει, στο πολιτισμικο, ειναι που ποναμε περισσοτερο.

Αγαπητε, δεν γινεται κανεις Ελλην, αλλα ουτε και Ευρωπαιος, με τιτλους και δηλωσεις. Εαν αρχισω να ζω στην Ακροπολη δεν θα γινω Περικλης ουτε Πλατωνας.

Υπαρχει ενας δυσκολος, μακρυς και οδυνηρος δρομος που οι νεο-Ελληνες δεν τον περπατησαν ποτε αλλα λογω ιστορικων συγκυριων βρεθηκαν να κρατανε τους θησαυρους στο τερμα του. Οταν κατι τετοιο συμβαινει ομως ολοι μπορουν να δουν οτι εισαι πειρατης και οχι αφεντης.



Ανάρτηση από τον/τη Φωτιος (ενα μη Ελληνικο ονομα) στο το νοημα blogspot τη 30 Δεκεμβρίου 2010 2:59 μ.μ.

  Φωτιε καταρχήν χαίρομαι που ανοίγεται ένα τέτοιο θέμα γιατί οι απόψεις που εκφράζεις στην ανάρτηση σου όντως υφίστανται και δυστυχώς τόσα χρόνια δεν έχουν καν συζητηθεί γιατί αφενός μεν οι υποστηρικτές του Ελληνικού πνεύματος έχουν κάνει το λάθος να συνδέουν την συνέχεια της Ελληνικής φυλής με τα [ καθαρά ] γονίδια και την ισχύ αυτών και αφετέρου δε διότι οι άλλοι σκεπτόμενοι Έλληνες , διότι Έλληνας είσαι και εσύ με σκέψη και λόγο δεν ανέχονται των [ δικαιολογημένο η αδικαιολόγητο ] φανατισμό αυτών που επιμένουν να συνδέουν την φυλή με τα γονίδια και την ανωτερότητα τους απέναντι σε γονίδια άλλων λαών .
Η προσωπική μου θέση πάνω σε αυτό είναι ότι όλοι οι λαοί έχουν ισχυρά και ανίσχυρα γονίδια , δεν μπορείς να μετρήσεις την δυναμική και την αξία ενός λαου από τα καθαρά του γονίδια . αλλά από τα επιτεύγματα του σε όλους τους τομείς των πνευματικών η τεχνολογικών δραστηριοτήτων που διακρίνουν το ανθρώπινο είδος από τα υπόλοιπα είδη του ζωικού βασιλείου .
 Έτσι πολύ σημαντικά ποιήματα θα συναντήσεις και από Έλληνες και από Ισπανούς και άλλων εθνών ποιητές όπως και αριστουργήματα της λογοτεχνίας . το ίδιο συμβαίνει στην μουσική στην ζωγραφική στο θέατρο , στις επιστήμες και γενικά σε κάθε έκφραση του πολιτισμού .
 
 Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος των ερωτήσεων σου δεν μπορώ να καταλάβω γιατί για να λέγεσαι Έλλην πρέπει να έχεις αμιγώς καθαρό γενετικό υλικό την στιγμή που όλα τα έθνη και όλες οι φυλετικές ομάδες έχουν παρόμοιες προσμίξεις ητε επειδή είχαν κατακτηθεί από άλλους λαούς ητε επειδή είχαν κατακτήσει οι ίδιοι άλλους λαούς τους οποίους αργότερα αφομοίωσαν στο δικό τους πολιτισμό .
Κανείς δεν έχει αμφισβητήσει την Πολωνικοτητα των Πολωνών , την Αμερικανικοτητα των Αμερικανών πόσο μάλλον την Γερμανικοτητα των Γερμανών την Ρωσικοτητα των Ρώσων την Βρετανικοτητα των Βρετανών και την Ισραηλικοτητα των Ισραηλινών . Όλοι αυτοί οι λαοί αυτοπροσδιορίζονται ως έθνη έχουν αυστηρές και ισχυρές παραδόσεις και αισθάνονται υπερήφανοι για την  καταγωγή τους , γιατί λοιπόν εμείς πρέπει να αγωνιούμε τόσο για αυτό την ώρα που τον ίδιο βαθμό [ γονιδιακού εκφυλισμού ] έχουν υποστεί σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου πόσο μάλλον οι Αμερικάνοι οι οποίοι στο σύνολο τους αποτελούν ένα συνονθύλευμα λαών το οποίο γέννησε ένα έθνος και πλέον αυτή η φυλετική μίξη αποτελεί μια Φυλή με ενιαία πολιτιστικά στοιχεία .
 
Όσο για το ποσοστό του 20% των αλλοδαπών που έχουν έρθει στην χώρα μας θεωρώ καταρχήν ότι ο πραγματικός αριθμός των ανθρώπων αυτών είναι πολύ μεγαλύτερος μόνο με μια διαφορά αυτός ο πληθυσμός δεν έχει αφομοιωθεί από την Ελληνική κοινωνία , παρα ίσως ένα πολύ μικρο ποσοστό αυτού , Ο πληθυσμός αυτός αποτελεί ένα έκζεμα για την ιδη αλλοτριωμένη Ελληνική κοινωνία το οποίο αυτό έκζεμα δυστυχώς έχει σκοπίμως αφεθεί να παρεισφρήσει μέσα στην χώρα μας από την μόνο κατ όνομα έννομη και σωστά το εθεσες φαινομενικά κυρίαρχη επί του χώρου της [ Ελληνική ] κυβέρνηση και φυσικά αναφέρομαι σε όλα τα κυβερνητικά σχήματα των τελευταίων ετών τα οποία έχουν υπογράψει γιαυτό τον λόγο τελείως ανθελληνικές συνθήκες .
 
 Θεωρώ ότι μέχρι εδώ έχουν γίνει κατανοητές οι θέσεις μου περί του φυλετικού ζητήματος . Τώρα εθεσες και ένα άλλο πολύ σοβαρό ζήτημα το ζήτημα της έντονης τοξικότητας .
Πρώτα από όλα θα πρέπει να πούμε ότι ο αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός εκτός από τα θετικά και πολλές φορές εντυπωσιακά επιτεύγματα του είχε και πολλά αρνητικά δεύτερον η δημοκρατία των ελευθέρων που είχε η Αθήνα ήταν η Αθηναϊκή δημοκρατία και όχι Ελληνική . Η Ελλάδα όπως ξέρεις χωριζόταν σε πόλεις κράτη και για αυτό ποτέ δεν είχε μια ενιαία πολιτική , εκτός ίσως από την εποχή των Περσικών πολέμων , παρόλα αυτά το Ελληνικό φαινόμενο πήρε την κάτω βόλτα από την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου και αυτό γιατί δεν υπήρχε ενιαία συνοχή .
Εάν λοιπόν θέλουμε σήμερα να μιλήσουμε για τον Ελληνικό πολιτισμό και για την αναβίωση στοιχείων του θα πρέπει να αναφερθούμε στην φιλοσοφία , στις τέχνες και τα γράμματα , στις επιστήμες όπως αυτές εκφράζονται μέσα από τις διδασκαλίες του Λεύκιππου , του Δημόκριτου και των άλλων ατομικών φιλοσόφων , μέσα από τον Πυθαγόρα , των Πλάτωνα , τους Στωικούς και γενικά μέσα από την πνευματική δημιουργία αυτού του πολιτισμού .
Θα ήταν λάθος να επιζητούμε την επιστροφή του πολιτικού κατεστημένου της εποχής διότι αυτό ήταν ο αδύναμος κρίκος των προγόνων μας .
Μέσα από τα στοιχεία που ίσως κάποτε ξαναδούν το φως , θα πρέπει να γεννηθούν καινούριες ιδέες και σκέψεις οι οποίες θα δημιουργήσουν έναν καινούριο και πραγματικά Ελληνικό πολιτισμό αρκεί να υπάρχει καθαρή και ελεύθερη σκέψη πίστη στον σκοπό αυτό και αίσθημα ευθύνης απέναντι σε αυτό που καλούμαστε να διαχειρισθούμε.
 
Το νέο Ελληνικό κράτος επανιδρύθηκε πιθανός ως το εργαλείο που θα έθετε εκτός μάχης την Οθωμανική αυτοκρατορία κάτι που εκείνη την εποχή συνέφερε όλες τις μεγάλες δυνάμεις της δύσης .
Την ευκαιρία αυτή την άδραξαν οι φιλικοί οι οποίοι θεωρώ ότι γνώριζαν πολύ καλά τους όρους που θα τους επέτρεπαν την έναρξη και την τελική επιτυχία της επανάστασης .
Μπορεί το νέο Ελληνικό κράτος να μην έχει σχέση με την αρχαία ισχύ και αξία των Ελλήνων όμως εμείς οι νεοέλληνες μιλάμε και γράφουμε αυτή την στιγμή παρα την αλλοτρίωση και των εκφυλισμό μας την συνέχεια της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας και μέσα μας θεμε δεν θεμε υπάρχουν αδρανή όλα αυτά τα στοιχεία που συνθέτουν το Ελληνικό πνεύμα .
Από αυτή την οπτική η επανάσταση και η ανασύσταση της Ελλάδας πέτυχε ένα ιερό σκοπό την ελευθερία της διάδοσης των ιδεών μέσα από τον Ελληνικό λόγο άσχετα αν οι ιδέες που αυτή την στιγμή εκφράζουμε ως έθνος και δανεισμένες είναι και κενές νοήματος .
Φυσικά και είμαστε πειραματόζωα όπως θεωρώ ότι πειραματόζωα είναι όλοι οι λαοί , εμείς έχουμε ένα ακόμα ελάττωμα το ότι είμαστε πειραματόζωα αλλοεθνών .
Να γεννιέσαι Έλληνας δε είναι άχαρο θεωρώ ότι είναι τιμή και φέρει υψηλό αίσθημα ευθύνης , εκτός των άλλων έχει και πολύ μεγάλο ενδιαφέρον διότι εάν σταματήσουμε να μεμφόμαστε την μοίρα μας και αισθανθούμε τα πνευματικά ιδανικά που υπάρχουν μέσα στην πολιτιστική κληρονομία μας τότε θα δούμε ότι τουλάχιστον σε πνευματικό επίπεδο δεν θα έχουμε να ζηλεψουμε τίποτα και από  κανέναν .
Όσο αφορά το αν είμαστε πειρατές η συνεχιστές της κληρονομιάς μας έχω να σου πω ότι δεν μπορούμε να είμαστε πειρατές σε κάτι που δικαιωματικά μας ανήκει θα δεχόμουνα όμως την άποψη ότι φερόμαστε σαν κωλόπαιδα τα οποία ξεπουλάνε την περιουσία του μπαμπά τους καθήμενοι άσκοπα με έναν φραπέ στο χέρι περιμένοντας κάποιος να τους ζήσει χωρίς να υπολογίζουν την αξία αυτού που ξεπουλάνε η αυτού που άλλοι πειρατικά πάνε να τους αρπάξουν .
Είναι επιτέλους η ώρα να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να προσπαθήσουμε να βγούμε από την  μιζέρια και την  αλλοτριωμένη αντίληψη της πραγματικότητας που τόσα χρόνια σαν σαράκι μας τρώει .
Οι συγκυρίες μας έχουν φέρει σε ένα ιστορικό σημείο , πλέον δεν έχουμε την πολυτέλεια να αγνοούμε την κληρονομία μας ούτε έχουμε την δυνατότητα να παραπέμψουμε ξανά στις καλένδες αυτά που πρέπει να κάνουμε . Όλα πρέπει να γίνουν τώρα και πρέπει να γίνουν από εμάς . ώστε κάποια στιγμή να μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι όχι μόνο για αυτό που αντιπροσωπεύουμε αλλά και για αυτό που είμαστε .
Γ.Ζ.
 
 
 

3 σχόλια:

Fotios είπε...

ΓΖ ειπε: "...οι υποστηρικτές του Ελληνικού πνεύματος έχουν κάνει το λάθος να συνδέουν την συνέχεια της Ελληνικής φυλής με τα [ καθαρά ] γονίδια..."

Δεν θα ελεγα οτι ειναι λαθος – μαλλον αναγκαιοτητα ειναι, ωστε μερικα απο αυτα που και εσεις ζητατε να ειναι δυνατον να γινουν. Εξηγουμαι:

Το ολο αυτο αρθρο δεν το ξεκινησατε για να υποστηριξετε την διεκδικηση των Ελγινιων απο τους «Ελληνες»? Ερωτω: που βασιζεται η διεκδικηση αυτη αν οχι στο γονιδιακο δικαιωμα ενος απογονου (παρακαλω προσεξτε το «απο-γονος») να κληρονομησει τους προ-γονους του? Εσεις, εαν πεθαινε, υποθετικα, ο δασκαλος σας, με τον οποιο ας πουμε ειχατε πολυ καλη πνευματικη συνδεση, θα πηγαινατε να διεκδικησετε την περιουσια του (η εστω τα «εργα» του) απο τα παιδια του εαν ας πουμε ηταν ισως πνευματικα απομακρυσμενα απο αυτον? Θα το σκεφτοσασταν καν? Θα το εκφραζατε στο κοινωνικο περιβαλλον σας? Θα υπηρχε αραγε κανενα δικαστηριο στον κοσμο που θα δικαιωνε το αιτημα σας?

Αφηστε δηλαδη που εαν ολα αυτα δεν ηταν ετσι και οντως αυτοι που ειχαν την πνευματικη συνδεση με τους Αρχαιους Ελληνες ηταν και και αυτοι που δικαουνταν τα Ελγινια, τοτε θα επρεπε απλα να τα αφησουμε εκει που ειναι. Δεν υπαρχει αλλος λαος εκτων των Βρεττανων που να εχει παραγει τοσο μεγαλο και αξιολογο πνευματικο εργο παρουσιασης, αναλυσης, εξηγησης και συνδεσης του Αρχαιου Ελληνικου πολιτισμου με τον μοντερνο δυτικο. Ακομα και σημερα οι πλεον ειδικοι σε πολιτισμικα θεματα της Αρχαιας Ελλαδας παραμενουν καποιοι καθηγητες στο περιεργο αυτο νησι που για ακομα πιο περιεργους λογους οι κομπολογο-κραδαινοντες Νεο-Ελληνες δεν αγαπουν πολυ? Ασε το δορυ και παρε κομπολοι?

Περαν αυτου, προσωπικα, οπως εχω πει και πριν, δεν πιστευω στις διαφορες θεωριες φυλετικης ιεραρχησης που εχουν προταθει σε προσφατες (αλλα οχι πολυ προσφατες) δεκαετιες. Παρολα αυτα θα συνιστουσα προσοχη οταν μεταχειριζεστε την λεξη «φυλη» η οποια, στην καθομιλουμενη Νεα Ελληνικη, δυστυχως χρησιμοποιηται και για εννοιολογικο περιοχομενο αμιγως γονιδιακο (στην Αγγλικη, «race») και για περιεχομενο πιο κοινωνιολογικο και πολισμικο (στην Αγγλικη, «tribe») . Βρισκω ενδιαφερον επισης οτι στην Αρχαια Ελλαδα δεν εβλεπαν Ελληνικη φυλη αλλα φυλες και μαλιστα με πολυ διαφορετικο γονοτυπο ενω σημερα ποτε δεν εχω ακουσει Ελληνα να μιλα για «Ελληνικες Φυλες» ειτε στην Αρχαια ειτε στην Νεα Ελλαδα.

Fotios είπε...

ΓΖ ειπε: "...διότι Έλληνας είσαι και εσύ..."

Πριτς!


ΓΖ ειπε: "Έτσι πολύ σημαντικά ποιήματα θα συναντήσεις και από Έλληνες και από Ισπανούς και άλλων εθνών ποιητές όπως και αριστουργήματα της λογοτεχνίας . το ίδιο συμβαίνει στην μουσική στην ζωγραφική στο θέατρο , στις επιστήμες και γενικά σε κάθε έκφραση του πολιτισμού."

Φυσικα και συμβαινει. Τι σχεση εχει ομως αυτο με το αν οι αυτοι που αυτοαποκαλουνται Ελληνες σημερα εχουν καποια ιδιαιτερη σχεση με τους πραγματικους Ελληνες?


ΓΖ ειπε: "Όσο αφορά το δεύτερο σκέλος των ερωτήσεων σου δεν μπορώ να καταλάβω γιατί για να λέγεσαι Έλλην πρέπει να έχεις αμιγώς καθαρό γενετικό υλικό..."

Αυτο υποστηριζω και εγω αλλα μονο οταν γινεται χωρις μετα να διεκδικουνται νομικα η με αλλο τροπο δικαιωματα που κατοχυρονονται γονιδιακα (δες παραπανω). Δηλαδη, δωσε θαρος στον χωριατη...


ΓΖ ειπε: "Κανείς δεν έχει αμφισβητήσει την Πολωνικοτητα των Πολωνών , την Αμερικανικοτητα των Αμερικανών πόσο μάλλον την Γερμανικοτητα των Γερμανών την Ρωσικοτητα των Ρώσων την Βρετανικοτητα των Βρετανών και την Ισραηλικοτητα των Ισραηλινών."

Στο τελευταιο δεν παω πασο. Σχετικα με υπολοιπες απο τις περιπτωσεις που αναφερετε εγω ρωτω: γιατι αλλωστε να αμφισβητηθουν αυτες οι Εθνικοτητες? Εμπεριεχουν στον ορισμο τους τιποτα τρελο? Τιποτα τραβηγμενο απο τα μαλια (η μαλλον απο την περουκα)? Για κατι παρομοιο που κανουν τα Σκοπια, η Ελλαδα και οι Ελληνες διαμαρτυρονται. Σας λεω λοιπον κ.ΓΖ, οι Ρωμιοι ειναι τοσο Ελληνες οσο οι Σκοπιανοι ειναι Μακεδονες. Θα ηθελα επισης να μου απαντησετε διατι στο Βυζαντιον (κοινως γνωστο στον υπολοιπο κοσμο οπως και στους ιδιους τους «Βυζαντινους» ως Ανατολικη Ρωμαικη Αυτοκρατορια, ενα ονομα που επεζησε ως τις μερες μας), κανεις δεν ελεγε «ειμαι Ελλην»? Μηπως επειδη οι ανθρωποι σ’αυτα τα μερη δεν ειχαν ακομη «λαλησει»? κ.ΓΖ ελπιζω αφου παρετε τα Ελγινια να φτιαξετε επισης ενα συλλογο για την μετονομασια του ΙΡΑΚ σε Σουμερια, του ΙΡΑΝ σε Περσια, και φυσικα των Κρητικων σε Μινωες.

Fotios είπε...

ΓΖ ειπε: "Όσο για το ποσοστό του 20% των αλλοδαπών που έχουν έρθει στην χώρα μας θεωρώ καταρχήν ότι ο πραγματικός αριθμός των ανθρώπων αυτών είναι πολύ μεγαλύτερος μόνο με μια διαφορά αυτός ο πληθυσμός δεν έχει αφομοιωθεί από την Ελληνική κοινωνία , παρα ίσως ένα πολύ μικρο ποσοστό αυτού , Ο πληθυσμός αυτός αποτελεί ένα έκζεμα για την ιδη αλλοτριωμένη Ελληνική κοινωνία το οποίο αυτό έκζεμα."

Σιγα μην ειχε αφομοιωθει απο τωρα. Θα αφομοιωθει ομως σε δυο-τρεις η παραπανω γενιες. Εγινε πριν, θα γινει και τωρα. Οι Αρβανιτες (Αλβανοι δηλαδη) ηταν η πλεον πολυπληθης ομας Ελληνων επαναστατων το 1821 (πχ. Οι Σουλιωτες) και δεν ομιλουσαν την Ελληνικη (τοσο «γρι» που το πρωτο μας Συνταγμα γραφτηκε σε τρεις γλωσσες - η Αλβανικη μια απο αυτες). Ρωτηστε αλλωστε και τον Εθνο-Πατερα μας τον Ρηγα ο οποιος στον Θουριο (εχετε διαβασει αραγε το εργο αυτο στην ολοτητα του η μεινατε οπως 99.9% των «Ελληνων» στο «ως ποτε παληκαρια»?) λεει χαρακτηριστικα: «Βουλγάροι, κι΄ Ἀρβανῆτες, Ἀρμένοι καὶ Ρωμιοί, Ἀράπιδες, καὶ ἄσπροι, μὲ μία κοινὴ ὁρμή. Γιὰ τὴν ἐλευθερίαν, νὰ ζώσωμεν σπαθί,Πῶς εἶμασθ΄ ἀντρειωμένοι, παντοῦ νὰ ξακουσθῇ» ενω ουτε μια φορα δεν αναφερει τον ορο «Ελλην».

Την εθνικη επαρση στο υπολοιπο του μυνηματος σας δεν την καταλαβαινω και δια αυτο δεν θα απαντησω. Εχω ομως να κανω μια παρατηρηση και αμεσως μετα μια ερωτηση, ισως ρητορικη.

Μην πειτε μεγαλο λογο για το εκζεμα διοτι εκζεμα θεωρουνται στην υπολοιπη Ευρωπη οι "Ελληνες".

Τελειωνω με την ερωτηση που ελεγα: Εαν καποιος ρωταγε τον Λεωνιδα, αν ειναι οι Ειλωτες (που ηταν και η πλειοψηφια στην Λακωνια) Σπαρτιατες τι θα απαντουσε αραγε? «Σπαρτιατης» ηταν αραγε απλα γεωγραφικος προσδιορισμος? Και αν ηταν Σπαρτιατες, η εν πασει περιπτωσει «Ελληνες», γιατι τους φοραγαν σκυλο-καπελα και τους εδερναν μεχρι θανατου για την πλακα τους?

Βαρκελωνη, 03/01/2011

Ena link gia osous diavazoun agglika: http://fotios.org/search/node/ancient%20greece